• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Betalade du räkningarna fr länsförsäkringar?
Bara lönen in till swedbank.
Du har sanering?
Är klar med saneringen sedan drygt ett år. Betalade räkningar från LF.
Öppnade också sparkonto i SBAB och flyttade runt pengar för att det skulle se ut som att jag sparar ihop min kontantinsats till huset jag köpte direkt när saneringen var över.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
hur snabbt kommer alla papper man ska fylla i efter avslag innan löneutmätning drar igång? De uppgifter de har nu stämmer inte då jag är sambo nu och så.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
hur snabbt kommer alla papper man ska fylla i efter avslag innan löneutmätning drar igång? De uppgifter de har nu stämmer inte då jag är sambo nu och så.
Har du fått nån skuld att betala ännu? Är nog olika hur fort det går. När blev du sambo igen?
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
46
Poäng
167
Är klar med saneringen sedan drygt ett år. Betalade räkningar från LF.
Öppnade också sparkonto i SBAB och flyttade runt pengar för att det skulle se ut som att jag sparar ihop min kontantinsats till huset jag köpte direkt när saneringen var över.
Var det lätt under saneringen att öppna ny bank
? Under löneutmätning?
 

raul_gilette

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 Januari 2020
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Jag har haft inledande skuldsanering sedan våras. Har nu fått förslag om skuldsanering från KFM. Ett av dessa lån står en anhörig till mig som borgensman på och jag hade tänkt här att detta lån skulle undantas från skuldsanering enligt vad jag har kunnat läsa mig till tidigare då borgensmannen fortfarande är betalningsskyldig.

När jag tar del av förslaget om skuldsaneringen ser jag att bland alla lån är CSN undantaget vilket bör så vara då lånet inte har förfallit men detta lån jag syftade på ovan medtaget och att de ska få utbetalt 50% av den totala skuldbördan likt de andra borgenärerna.

Någon som vet hur detta funkar? Måste väl blivit något fel eller har de gjort någon bedömning att sanera även denna skuld? Ska ringa KFM imorgon så de inte tror att skulden är enbart på mig utan på min anhörig som är borgensman? Vad hade ni gjort?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Jag har haft inledande skuldsanering sedan våras. Har nu fått förslag om skuldsanering från KFM. Ett av dessa lån står en anhörig till mig som borgensman på och jag hade tänkt här att detta lån skulle undantas från skuldsanering enligt vad jag har kunnat läsa mig till tidigare då borgensmannen fortfarande är betalningsskyldig.

När jag tar del av förslaget om skuldsaneringen ser jag att bland alla lån är CSN undantaget vilket bör så vara då lånet inte har förfallit men detta lån jag syftade på ovan medtaget och att de ska få utbetalt 50% av den totala skuldbördan likt de andra borgenärerna.

Någon som vet hur detta funkar? Måste väl blivit något fel eller har de gjort någon bedömning att sanera även denna skuld? Ska ringa KFM imorgon så de inte tror att skulden är enbart på mig utan på min anhörig som är borgensman? Vad hade ni gjort?
Allt stämmer. Det saneras men samtidigt betalar borgensmannen resten.
 

raul_gilette

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
19 Januari 2020
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Allt stämmer. Det saneras men samtidigt betalar borgensmannen resten.
Du menar att borgensmannen betalar resterande 50%? Loggar jag in på banken där jag har kvarstående skuld till faktureras det enligt vanligt månadsbelopp. Kommer denna då justeras för att bli hälften eller att lånet uppdateras så att det bara är kvarstående skuld (som inte saneras) som ska betalas av?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Du menar att borgensmannen betalar resterande 50%? Loggar jag in på banken där jag har kvarstående skuld till faktureras det enligt vanligt månadsbelopp. Kommer denna då justeras för att bli hälften eller att lånet uppdateras så att det bara är kvarstående skuld (som inte saneras) som ska betalas av?
Det kommer ju minska 1 gång/år ytterligare när dina pengar fördelas. Och blir lånet fullbetalt innan skuldsaneringstiden löpt ut kommer du få tillbaka inbetalade pengar varje år det varit utdelning.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Du menar att borgensmannen betalar resterande 50%? Loggar jag in på banken där jag har kvarstående skuld till faktureras det enligt vanligt månadsbelopp. Kommer denna då justeras för att bli hälften eller att lånet uppdateras så att det bara är kvarstående skuld (som inte saneras) som ska betalas av?
Borgensmannen kommer att få betala tills lånet är fullt ut betalt. Men såklart kommer dina 50 % som du betalar in via saneringen att minska skulden. Det som ev blir kvar efter det får borgensmannen betala.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp